Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

Planurile de recrutare ale companiilor din Romania, in contextul COVID-19

23 /Iun2020
Tags: recrutareangajare companiimasuri preventie coronavirusmasuri distantare sociala locul de munca

Cum arata planurile de recrutare ale companiilor din Romania dupa incheierea starii de urgenta? Ce presupun procedurile viitoare de angajare si in ce masura se schimba recrutarea in contextul pandemiei care se prelungeste pe termen nedefinit?

Un sondaj recent arata ca cele mai multe oferte de joburi planificate pentru urmatoarele doua luni vor fi in vanzari si promovare online (47%), precum si in productie (33%).



Conform acelorasi date, circa o treime dintre companiile din Romania (30%) nu si-au schimbat planurile de recrutare stabilite la inceputul anului nici dupa izbucnirea epidemiei de COVID-19, pastrand acelasi numar de pozitii noi pentru care vor face angajari in a doua parte a anului, arata datele unui sondaj realizat de platforma de recrutare BestJobs, potrivit Agerpres.

In ciuda faptului ca cele mai multe firme au inregistrat scaderi semnificative in perioada starii de urgent, 23,3% dintre companiile chestionate au declarat ca activitatea lor s-a desfasurat in mod normal in perioada starii de urgenta, fara a fi redusa. De asemenea, citeaza Agerpres, peste 40% dintre angajatori precizeaza ca nu au facut concedieri si nici nu si-au trimis salariatii in somaj tehnic in aceasta perioada (40%).

Aproape jumatate (47%) dintre angajatori afirma ca si-au pregatit un plan de continuitate a business-ului, in timp ce 30% nu s-au gandit la o mai buna functionare a activitatilor in noul context.

Peste o treime dintre angajatori si-au chemat toti angajatii la birou inca din luna mai, dupa relaxarea masurilor pentru prevenirea raspandirii coronavirusului si iesirea din starea de urgenta.

Conform aceluiasi studiu, 23,3% dintre firme si-au reluat activitatea gradual, in prima faza cu mai putin de un sfert dintre salariati inapoi in birouri, iar alte 20% dintre firme au continuat sa lucreze in regim remote.

Referitor la masurile de preventie a contaminarii cu COVID-19:

  • 83,3% dintre participantii la sondaj ofera dezinfectanti angajatilor, dar si masti (70%) si manusi (43,3%), 
  • dezinfecteaza cu regularitate spatiile de lucru (76,7%), 
  • au achizitionat si termometre pentru luarea temperaturii (26,7%)
  •  sau au rearanjat birourile pentru a mari distanta dintre angajati (33,3%). 
  • pentru a asigura angajatilor distantarea sociala la birou, unii angajatori au schimbat orarul de lucru pentru a evita orele de varf (16,7%)
  •  sau au rearanjat turele pentru a nu se suprapune (13,3%).

Sondajul BestJobs a fost efectuat in perioada 1 - 15 iunie 2020, pe un esantion de aproximativ 150 de companii mici si medii din Romania.


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Votati articolul "Planurile de recrutare ale companiilor din Romania, in contextul COVID-19":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 2 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -".
© copyright 2012 - 2024 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -".