Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

3 metode inovatoare pentru recrutarea expertilor

21 /Apr2016
Tags: recrutarerecrutare si selectierecrutare specialisti

Odata cu extinderea rapida a unor domenii de maxima importanta, precum dezvoltarea aplicatiilor mobile, online marketing si programarea PHP, gasirea celor mai buni specialisti a devenit tot mai dificila.

Cea mai importanta lectie a ultimilor ani este aceea ca metodele clasice de recrutare nu dau rezultatele asteptate in seelctarea expertilor de top. In conditiile in care numarul celor specializati in programe sau aplicatii de ultima ora este restrans, iar experienta profesionala face, in acest caz, diferenta, recruiterii se confrunta cu sarcina de a-si adapta strategia.

Strategia de recrutare trebuie construita n functie de specificul domeniului vizat, insa exista o abordare inovatoare ce da rezultate indiferent de sectorul in care se aplica. Cheia succesului consta in renuntarea la tiparele depasite si alegerea unor metode de selectare cu o implicare personala mai mare.

1. Defineste rolul ce trebuie indeplinit, nu competentele necesare pentru a-l indeplini

Prezentarile care enumera studiile, calificarile si competentele necesare unui anumit post fac parte din trecut. Practica arata faptul ca o persoana care indeplineste toate aceste criterii formale nu reprezinta, in mod automat, angajatul perfect.
Defineste postul in functie de obiectivul si sarcinile concrete care trebuie realizate, nu in functie de criterii abstracte. Angajatul care va indeplini cel mai bine acest rol poate avea un profil profesional complet diferit de cel standard.

2. Pune accentul pe brand-ul job-ului, nu pe brand-ul companiei

In prezent, profesionistii de top sunt atrasi de job-urile care le ofera oportunitati concrete de dezvoltare si de realizare a unui obiectiv prestigios. Branding-ul axat pe companie este de domeniul trecutului.


Vei atrage cei mai valorosi candidati daca reusesti sa asociezi postul respectiv unui proiect de prima mana sau unei misiuni speciale a companiei. Oamenii talentati sunt interesati de valoarea intrinseca a unui job, nu de renumele abstract al companiei.

3. Transmite o poveste, nu o oferta

Odata ajuns in etapa in care ai realizat o lista cu potentiali candidati, urmatorul pas esential este mesajul pe care il vei transmite. Uita de ofertele seci, descriptive si repetitive. Incearca sa explici importanta si semnificatia postului respectiv, ce va invata si cum se va dezvolta persoana care va ocupa acel post si, mai ales, unde ar putea duce, pe viitor, succesul pe acest post.
In loc de solicitarea unui raspuns direct, initiaza un dialog care va fi util ambelor parti pentru networking. In plus, rata de raspuns va creste atunci cand te arati deschis la comunicare.

 

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "3 metode inovatoare pentru recrutarea expertilor":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



Evaluarea angajatilor in 2020. Exemple, solutii si cazuri practice

Cum sa evaluati angajatii in 2020?

Totul despre Evaluarea Angajatilor

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Evaluarea angajatilor in 2020. Exemple, solutii si cazuri practice".
© copyright 2012 - 2020 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
Evaluarea angajatilor in 2020. Exemple, solutii si cazuri practice

Cum sa evaluati angajatii in 2020?

Totul despre Evaluarea Angajatilor

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Evaluarea angajatilor in 2020. Exemple, solutii si cazuri practice".

Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici