Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

Managementul timpului - metode pentru a fi mai productiv

28 /Sep2022
Managementul timpului - metode pentru a fi mai productiv
Tags: managementul timpuluigestionare timp de muncatimpul de munca

In secolul nostru, timpul este cea mai pretioasa resursa, atat in viata personala, cat si in cea profesionala. De multe ori ne-am dori ca ziua sa aiba 48 de ore, sa reusim sa ducem la bun sfarsit toate sarcinile pe care ni le propunem pentru o singura zi.

Exista totusi modalitati de gestionare a timpului prin care putem eficientiza si prioritiza task-urile si, astfel, sa facem tranzitia de la esec la succes.

Cu ce ne ajuta managementul timpului?

Cu ajutorul unor aptitiudini de gestionare a timpului, reusim sa inlaturam activitatile neimportante, sa sporim eficienta si productivitatea muncii. Managementul timpului are la baza un set de obiceiuri, aptitudini, sisteme si principii folosite in procesul de organizare si planificare si ne poate ajuta sa alocam timpul perfect pentru a finaliza fiecare proiect pe care ni-l propunem.
            
Tehnici pentru gestionarea eficienta a timpului la locul de munca:

 

  1. Programare si planificare din timp
  2. De exemplu, planificarea se poate face la inceputul fiecarei saptamani, luni sau chiar in fiecare zi si are la baza cateva principii:
  3. Cat timp am la dispozitie
  4. Blocarea sarcinilor obligatorii pe care le am de indeplinit la serviciu
  5. Programarea sarcinilor prioritare/urgente
  6. Eliminarea intreruperilor
     

In timpul unei zile ne este blocata eficienta din cauza numeroaselor intreruperi, fie de natura personala, fie chiar din mediul profesional: mesaje, e-mailuri, apeluri telefonice etc.
O politica foarte buna este zero Inbox, niciun mail necitit. Delegati, tratati, stergeti, totul pentru a elibera mintea de eventuale task-uri inutile.
Smartphone-ul este o modalitate foarte “eficienta” de a ne distrage din taskurile pe care le avem de indeplinit, de aceea ar fi bine sa eliminam notificarile, sa il trecem pe modul silentios sau, daca avem un deadline, sa dam telefonul pe mod avion.

Tehnica Pomodoro...mai multe sfaturi ale expertilor poti citi pe PortalResurseUmane >>> 

de Ionut Petre


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Managementul timpului - metode pentru a fi mai productiv":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



TESTE pentru Angajare. TOP 7 Teste utilizate de marile companii

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "TESTE pentru Angajare. TOP 7 Teste utilizate de marile companii".
© copyright 2012 - 2022 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
TESTE pentru Angajare. TOP 7 Teste utilizate de marile companii

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "TESTE pentru Angajare. TOP 7 Teste utilizate de marile companii".

Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici