Iata care sunt cele cinci abordari usor de implementat, pe care multi manageri le trec adesea cu vederea, dar care vor aduce rezultate imediate si pe termen lung. Statisticile si exemplele ilustreaza in mod convingator impactul acestora, potrivit valoria.ro.
1. Recunoasterea si aprecierea
Multi manageri subestimeaza puterea recunoasterii – a efortului depus, rezultatelor obtinute si contributiilor aduse, precum si a aprecierii exprimate autentic, sincer si simplu. In unele echipe, cuvintele de multumire si apreciere nu se aud nici o data pe an. Care este efectul? Angajatii se simt subevaluati si lipsiti de motivatie atunci cand eforturile si realizarile lor trec neobservate.
A aparut cea mai valoroasa lucrare despre motivarea angajatilor din ultimii 20 de ani!
Motivarea angajatilor - Contine ponturi, trucuri si tehnici de motivare de ultima ora, aplicate cu succes de marile companii internationale, realizata de specialistii Rentrop & Straton, vezi AICI >>>
Potrivit unui studiu Gallup, angajatii care primesc periodic recunoastere si apreciere sunt mai implicati, ceea ce duce la o crestere a productivitatii cu 21%.
Ce e de facut? Managerii pot lua in considerare implementarea unui program de recunoastere a angajatilor, dar mult mai simplu este sa aiba in vedere recunoasterea realizarilor colegilor la intalnirile de echipa si oferirea de feedback la timp, specific si prompt.
250 Modele Fise de Post
Ghid practic de Securitate si Sanatate in Munca
Contractul de Munca 160 de formulare EDITABILE obligatorii prin lege
2. Oportunitatile de dezvoltare
Managerii tind sa subestimeze importanta investitiei in cresterea profesionala a angajatilor sau folosesc taierea bugetului de training ca modalitate de reducere a costurilor. Care este efectul? Atunci cand angajatii simt ca nu se dezvolta personal si profesional, motivatia lor scade, considera ca sunt vazuti numai ca ”resurse umane” si, cu prima ocazie, pleaca in alta parte.
Statistic, companiile care investesc in formarea si dezvoltarea angajatilor experimenteaza marje de profit mai mari cu 24% decat cele care nu o fac.
Ce e de facut? Managerii pot incuraja invatarea continua a membrilor echipei prin oferirea de workshop-uri pentru dezvoltarea abilitatilor, programe de mentorat si modalitati de exprimare a creativitatii, inovarii si dorintei de a contribui in comunitate.
3. Optiunile flexibile de munca
Desi nu la fel de multi ca inainte de 2020, exista inca manageri care ezita sa ofere aranjamente de munca flexibile, temandu-se ca vor pierde controlul si ca productivitatea angajatilor va scadea. Care este efectul? Acolo unde angajatii pot si vor sa lucreze in regim hibrid, cand nu au aceasta posibilitate, ajung sa ia in considerare alte optiuni de angajare.
Cercetarile arata ca optiunile flexibile de lucru, cum ar fi munca de la distanta sau orele de lucru flexibile, pot creste motivatia angajatilor. Potrivit unui studiu al Universitatii Stanford, angajatii care lucreaza de la distanta au inregistrat o crestere a performantei cu 13%.
Ce e de facut? Companiile din domeniile de activitate care permit implementare unui program de lucru flexibil, trebuie sa stabileasca in acelasi timp obiective clare pentru angajatii lor. Mai ales ca un studiu realizat in 2023 de eJobs arata ca peste o treime dintre angajati isi doresc flexibilitate din partea angajatorului in ceea ce priveste ora de incepere si de terminare a programului de lucru.
4. Feedback-ul pentru dezvoltare dat de manageri
Multi manageri tind sa nu ofere suficient feedback constructiv, pentru dezvoltare, ci mai mult feedback corectiv. Altii nu aliniaza corect obiectivele individuale ale angajatilor cu misiunea si obiectivele companiei. Care este efectul? Angajatii se simt adeseori ”certati” sau ajung sa se simta neimportanti sau/si deconectati de colegii din echipa de management.
Ce informatii extrem de valoroase gasiti in lucrarea “Motivarea angajatilor”? VEZI AICI >>>
Numeroase cercetari arata ca angajatii care primesc feedback constant – chiar si in timp real – sunt si de trei ori mai implicati in munca pe care o fac, pe care o considera o sursa de satisfactie si implinire. Acelasi raport arata ca angajatii incepatori prefera feedback-ul pozitiv, deoarece ii ajuta pentru a-si creste increderea in sine, dar odata ce devin experti intr-un domeniu, prefera feedback-ul negativ, deoarece ii ajuta sa-si depaseasca limitele.
Ce e de facut? Este important ca managerii sa comunice obiective si asteptari clare, sa ofere feedback periodic si sa alinieze obiectivele individuale cu obiectivele companiei. Oferirea de feedback pentru dezvoltare trebuie sa ajunga parte din cultura organizationala a companiei, iar managerii si angajatii este bine sa fie antrenati periodic in arta de a oferi si primi feedback-ul in mod onest, specific si deschis.
5. Echilibrul intre viata profesionala si cea personala
Unii manageri cred in concentrarea intensa pe munca ca fiind esentiala pentru succes, neglijand importanta unui echilibru sanatos intre viata profesionala si cea personala. Care este efectul? Angajatii vor refuza acest stil de lucru sau dimpotriva vor cadea ”prada” acestuia, ceea ce este foarte grav.
Studiile au aratat cu claritate ca angajatii care mentin un echilibru sanatos intre viata profesionala si cea personala sunt mai motivati, mai creativi si mai putin predispusi la burnout.
Ce e de facut? Cu privire la acest aspect, managerii au rolul de a sustine echilibrul dintre viata profesionala si personala oferind un exemplu personal pozitiv, implementand programe de wellbeing si incurajand angajatii sa-si ia timp liber pentru a se deconecta si re-energiza, concluzioneaza valoria.ro.