Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

Comunicarea deciziei de concediere in 5 pasi esentiali

26 /Iul2016
Tags: concedierecomunicare decizie concediere

Comunicarea deciziei de concediere nu este un moment placut pentru niciuna dintre partile implicate.

Insa, daca respectam cativa pasi esentiali, care si-au dovedit eficienta de-a lungul timpului, putem sa realizam acesta procdura cu delicatete si compasiune pentru angajatul respectiv. Totodata, nu trebuie neglijate fermitatea si neutralitatea, care sunt fundamentale pentru mentinerea unei imagini pozitive a brandului angajatorului.

Comunicarea deciziei de concediere este opusul unei oferte de vanzare: atuurile angajatului nu corespund nevoilor organizatiei. Rezistati impulsului de a puncta defectele, deficientele, aspectele negative ale activitatii profesionale desfasurate de fostul angajat. Axati-va strict pe conceptul de nepotrivire intre profilul sau profesional si cerintele companiei.

Discursul concis si clar este de preferat. Evitati tendinta spre una din cele doua extreme: o descriere lunga si inconfortabila a lucrurilor care au mers prost sau o incercare nereusita de a prezenta lucrurile intr-o lumina favorabila si de a-l consola pe angajat. Ideal ar fi sa gasiti echilibrul intre informarea obiectiva si atitudinea empatica.

Pe cat posibil, propuneti masuri care vor amortiza impactul. Oferiti compensatii financiare, daca este posibil. In cazul in care concedierea nu a fost motivata de erori grave, oferiti-va sa redactati o scrisoare de recomandare. Pare paradoxal, insa concedierea nu trebuie sa fie sinonima cu incetarea agresiva a oricaror raporturi, ci permite si gesturi care tin de empatie si cooperare, la urma urmei.
Nu uitati ca angajarea ar trebui sa fie un proces lent, iar concedierea - unul rapid.

Comunicati decizia cat mai devreme, la inceputul programului. Asigurati-va ca sarcinile ii pot fi preluate de alti colegi imediat, pentru a preveni situatia neplacuta in care salariatul concediat trebuie sa-si continue activitatea in ziua respectiva. Explicati-i foarte clar ce urmeaza, ce este de facut, ce proceduri trebuie indeplinite. Asigurati-va de faptul ca este asistat in etapele urmatoare.

Intotdeauna, informati echipa cu privire la decizia luata. Dupa plecarea persoanei respective, este bine sa nu amanati informarea echipei din care a facut parte, eventual a departamentelor conexe. Zvonurile si banuielile nu fac bine niciunei companii. Transmiteti un mesaj clar, obiectiv, fara a insista pe aspectele negative.

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Votati articolul "Comunicarea deciziei de concediere in 5 pasi esentiali":
Rating:

Nota: 4.5 din 5 din 6 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -".
© copyright 2012 - 2024 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -".