Specialistii au identificat calitatile si competentele absolut necesare unui mentor
veritabil, dupa cum urmeaza:
Calitati personale
- comunicare interpersonala excelenta
- empatie
- capacitatea de a fi un bun ascultator
- dorinta autentica de a-i ajuta pe ceilalti

Portal Codul Muncii - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari

Hartuirea si discriminarea la locul de munca Legislatie explicata si studii de caz

Protectia datelor personale la locul de munca Ghid practic de implementare
- o atitudine flexibila si o gandire deschisa
- abilitatea de a indruma fara a lua decizii in locul persoanei indrumate
- abilitatea de a dezbate si de a discuta
- abilitati organizatorice
- asteptari realiste de la sine si de la ceilalti
- abilitatea de a raspunde onest, dar diplomat in acelasi timp
Competente profesionale
- capacitatea de a-i invata pe ceilalti
- cunoasterea excelenta a domeniului de activitate a persoanei indrumate
- abilitatea de a oferi sugestii si recomandari bazate pe propria experienta si expertiza
- cunoasterea si respectarea procedurilor, politicilor si valorilor organizationale
- capacitatea de oferi noi perspective asupra unei situatii/probleme
Un bun mentor la locul de munca are, in primul rand, cunostintele necesare pentru a invata un angaja cu mai putina experienta. Este familiarizat cu normele si cultura companieri respective. Este dispus sa ajute alti angajati, sa-i ghideze, sa le ofere feedback dar si sa poata sa ii provoace atunci cand este cazul, pentru atingerea unui nou nivel de performanta.