Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

Delegare de atributii pentru perioada in care lipseste titularul unui post. Cum procedam?

30 /Iun2020
Tags: delegare atributiifisa postuluilipsa titular

In situatia in care unui angajat X nu i se dau anumite atributii prin fisa postului, deoarece nu tin de pozitia respectiva, insa angajatul Y care are aceste atributii nu se afla la serviciu in ziua respectiva, exista vreun document prin care angajatului X i se pot da aceste atributii doar pentru ziua respectiva? Sau exista vreun document provizoriu care poate fi anexat la fisa de post initiala?

Raspunsul specialistului:



Asigurarea continuitatii activitatii, in situatiile in care salariatii lipsesc de la locul de munca din diferite motive (concedii, zile libere, delegatii etc.), apreciem ca  se poate face in mai multe forme:

• Printr-o decizie a conducerii unitatii, in care se prevede ca pe perioada absentei salariatului Y, atributiile acestuia sunt preluate de alt salariat sau chiar de mai multi salariati, daca atributiile in cauza sunt numeroase si complexe;

• Prin fisa postului, unde se poate prevede faptul ca pe perioada absentei salariatului Y (indiferent daca acesta este de o zi sau mai multe zile), atributiile acestuia sunt preluate de salariatul X. Aceasta prevedere ar trebui sa se regaseasca in fisele de post ale ambilor salariati in cauza;


• Prin cererea de concediu sau documentul prin care se aproba, de catre conducerea unitatii, lipsa de la serviciu a salariatului Y, in care se poate introduce o mentiune privind persoana care preia atributiile in perioada lipsei titularului; de regula aceasta solutie se foloseste in conditiile in care, la nivelul unitatii exista o procedura interna sau regulament intern prin care se stabileste aceasta posibilitate de asigurare a continuitatii si prin care se stabileste un model al cererii de concediu care contine mentiunea privind persoana care preia atributiile.

Probabil in cazul dumneavoastra cel mai usor de aplicat ar fi prima varianta, cea privind emiterea unei decizii, care trebuie adusa la cunostinta, sub semnatura, si salariatului caruia i s-au delegat atributiile.

In orice caz, in fiecare dintre variante trebuie sa existe si un consimtamant al persoanei/persoanelor care preiau atributiile. In cea de-a doua varianta, consimtamantul se realizeaza la semnarea fiselor de post, iar in cea de-a treia varianta, consimtamantul se poate lua prin exprimarea acordului salariatului care preia atributiile chiar pe cererea de concediu.


Raspuns oferit de Adina Popescu, consilier juridic, pentru PortalCodulMuncii.ro
Pentru consultanta specializata si spete similare va recomandam PortalCodulMuncii.ro >>
 


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Votati articolul "Delegare de atributii pentru perioada in care lipseste titularul unui post. Cum procedam?":
Rating:

Nota: 3.93 din 5 din 7 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -".
© copyright 2012 - 2024 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -".