- angajatii tineri doresc sa invete si sa li se ofere o sansa pentru a arata ce pot;
- angajatii mai in varsta, care isi pot aprecia singuri performantele, doresc proiecte
- si responsabilitati prin care sa-si puna in aplicare punctele forte;
- si, desigur, toti angajatii vor o anumita stabilitate financiara si recunoasterea meritelor, detalii AICI >>>
Dar cum stabilim stilul de conducere al unui manager? Cum putem sa stim, ca manageri HR, unde este loc de imbunatatiri si cum am putea proceda in aceasta situatie?
Va recomandam metoda folosita de recrutatorii experimentati din cadrul marilor companii internationale din SUA. Acestia au ajuns la concluzia ca recrutarea cea mai eficienta se bazeaza obligatoriu pe TESTE – teste de personalitate, teste de aptitudini, teste de inteligenta, de creativitate, de integritate etc., care arata fara dubiu daca persoana testata indeplineste cerintele postului.
TEST pentru stabilirea stilului de conducere al unui manager
Raspundeti la urmatoarele intrebari cu Rareori, Uneori sau Deseori
1. Stabiliti obiectivele impreuna cu echipa?
2. Luati decizii impreuna cu echipa?
3. Discutati cu toti colegii, fie ei sefi sau subalterni, in acelasi mod, fara a arata preferinte?
Portal Codul Muncii
Dosarul personal al salariatului
Regulamentul intern in avantajul dvs Ghid complet
4. Ii ascultati cu atentie pe toti angajatii?
5. Luati in serios parerile si ideile tuturor colegilor?
6.Aveti incredere in colegii dvs.?
7. Delegati sarcini importante?
8. Oferiti angajatilor posibilitatea de a alege cum sa-si rezolve singuri sarcinile?
9. Renuntati la controlul permanent si extrem de amanuntit?
10. Preferati sa nu dati indicatii scrise?
11. Au voie subalternii dvs. sa-si imparta sarcinile intre ei?
12. Promovati angajatii in functie de performantele lor?
13. Le aratati clar subordonatilor dvs. ce parere aveti, atat in cazul succeselor, cat si al insucceselor lor?
14. Le oferiti angajatilor posibilitatea sa intre intr-un joc al concurentei?
Punctaj:
Rareori = 1 punct
Uneori = 2 puncte
Deseori = 3 puncte
Interpretare:
Intre 14 si 20 de puncte:
Aveti un stil managerial autoritar si le oferiti angajatilor o libertate restransa de actiune. Fiti atent! Angajatii nu trebuie numai sa munceasca, precum o masina; ei trebuie sa fie motivati si sa simta, macar din cand in cand, ca participa efectiv la luarea deciziilor. Daca responsabilitatea dvs. va creste, veti fi constrans sa delegati mai multe sarcini si nu veti mai putea controla in detaliu, cum erati obisnuit pana acum. Angajatii dvs. nu vor putea face fata noilor responsabilitati, pur si simplu pentru ca nu au fost invatati.
Intre 21 si 32 de puncte:
Adoptati un stil managerial consultativ. Evitati sa oscilati intre comportamentul autoritar si cel democratic. Subordonatii dvs. nu vor sti cum sa reactioneze. In plus, trebuie sa fiti constient de faptul ca, uneori, subalternii dvs. evita sa va contrazica, preferand sa nu va aduca la cunostinta eventualele diferente de opinie.
Intre 33 si 42 de puncte:
Aveti un stil managerial democratic. Creati toate conditiile pentru ca subordonatii dvs. sa fie motivati si productivi. Atentie, insa! Adoptarea acestui stil managerial este utila in situatiile in care deciziile nu se iau sub presiunea timpului, iar personalul este calificat si detine suficiente informatii...mai multe Teste de Angajare, Evaluare
si Motivare a angajatilor - 47 Teste de succes utilizate de profesionistii din toata lumea, detalii AICI >>>