Aceste informatii au fost oferite in cadrul unui studiu realizat de o companie de consultanta, citat de Agerpres.
Principalele motive de ingrijorare ale romanilor din generatiile Millennials si Z sunt costul tot mai ridicat al vietii de zi cu zi (pentru 44% dintre Millennials si 33% dintre reprezentantii Generatiei Z) si evolutia economiei (pentru 27% dintre Millennials si 22% dintre reprezentantii Generatiei Z), conform studiului Deloitte Global Gen Z and Millennial Survey 2023, realizat in 44 de tari, inclusiv Romania.
"In acest context, tinerii din tara noastra isi amana sau anuleaza planurile legate de viata personala, precum achizitionarea unei noi locuinte (63% dintre Millennials si 60% dintre exponentii Generatiei Z) si intemeierea unei familii (33% dintre Millennials si 48% dintre exponentii Generatiei Z), cat si pe cele legate de viata profesionala, precum solicitarea unei cresteri salariale sau a unei promovari (48% dintre Millennials si 47% dintre exponentii Generatiei Z) ori schimbarea locului de munca (47% dintre Millennials si 46% dintre exponentii Generatiei Z). Topul preocuparilor tinerilor romani este completat de educatie si dezvoltarea abilitatilor personale si profesionale (pentru 20% dintre Millennials si 35% dintre reprezentantii Generatiei Z)", conform autorilor studiului.
Costul traiului este principala preocupare a tinerelor generatii la nivel global (pentru 42% dintre Millennials si 35% dintre reprezentantii Generatiei Z), insa aceasta este urmata de schimbarile climatice (23% dintre Millennials si 21% dintre respondentii Generatiei Z) si de rata somajului (20% dintre Millennials si 22% dintre respondentii Generatiei Z).
De asemenea, 58% dintre Millennials si 38% dintre membrii Generatiei Z din Romania afirma ca traiesc de la un salariu la altul si sunt ingrijorati ca nu isi vor mai putea sustine cheltuielile lunare, astfel ca opteaza pentru un al doilea loc de munca, cu fractiune de norma sau cu norma intreaga (33% dintre Millennials si 38% dintre Generatia Z), pentru a-si asigura o sursa suplimentara de venit (43% dintre Millennials si 31% dintre Generatia Z).