Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

Cele 5 competente profesionale care garanteaza succesul in cariera

30 /Oct2017
Tags: competente profesionaleabilitati profesionalecariera

Cand vine vorba de competente profesionale, multi cred ca numai combinatiile complexe pot avea rezultate spectaculoase.

In realitate, mai importante decat abilitatile rare sau speciale sunt anumite competente clasice, in lipsa carora chiar si cele mai bune calitati nu pot fi valorificate. Sigur ca ceea ce te face unic din punct de vedere profesional conteaza, insa succesul pe termen lung depinde de anumite competente indispensabile.

Altfel spus, exista o serie de competente cautate de orice angajator. Aceastea sunt esentiale atat pentru gasirea celui mai bun job, cat si pentru dezvoltarea profesionala ulterioara.

1. Competentele de comunicare (verbala si scrisa)

Abilitatile de a asculta, de a dialoga si de a se exprima coerent in scris sunt esentiale in orice domeniu, la orice nivel. Este suficient sa spunem ca cei care sunt foarte bine pregatiti, dar care nu pot sa comunice in mediul profesional, au un dezavantaj major fata de cei mai putin pregatiti, dar foarte buni comunicatori.
Abilitatile din aceasta categorie sunt esentiale pentru a ne exprima punctul de vedere, pentru a invata, pentru a ne adapta. Asadar, subliniati-le cat mai clar in CV si in cadrul interviului.

2. Competente analitice si de cercetare

In orice profesie, este recomandabil sa stim sa evaluam o situatie, sa colectam si sa analizam informatii, sa abordam mai multe perspective. Orice angajator cauta profesionisti care pot gasi raspunsuri si care pot sa rezolve probleme. Tot in aceasta categorie se incadreaza abilitatea de a optimiza un proces, o situatie, de a gandi strategic. Iar aceste abilitati sunt marca profesionistilor care evolueaza rapid in cariera.

...>>> De ce 8 din 10 companii au dificultati sa gaseasca candidati valorosi atunci cand recruteaza <<<

3. Competente IT

Competentele IT de baza sunt indispensabile in aproape orice domeniu. Ceea ce va face diferenta sunt abilitatile care se extind dincolo de aceste cunostinte de baza. Nu e vorba de a va schimba specializarea sau de a va reorienta in cariera, ci doar de a explora multitudinea de competente IT care va pot distinge de ceilalti candidati.

4. Flexibilitate si prioritizare

Mediul de munca devine tot mai complex si, in acelasi timp, volatil. Este foarte putin probabil sa faci acelasi lucru ca astazi, in urmatorii 5 ani. Trebuie sa fii pregatit pentru schimbari si sa arati acest lucru. Esti capabil de multi-tasking? Poti sa preiei alte sarcini, fara o perioada prea mare de pregatire? Arata angajatorului ca esti persoana de care va avea nevoie si pe care se va putea baza, indiferent de schimbarile din organizatie.

5. Competente interpersonale

Diferenta intre competentele interpersonale si competentele de comunicare tine de gradul de subiectivitate. Nimeni nu lucreaza complet izolat, orice activitate profesionala presupune si relationarea cu cei din jur. Studiile au demonstrat deja faptul ca, indiferent de pregatirea profesionala, factorul subiectiv care ne face sa fim simpatizati sa nu are o pondere mare in deciziile de HR.

 

 

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cele 5 competente profesionale care garanteaza succesul in cariera":
Rating:

Nota: 4.25 din 5 din 6 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



7 Documente esentiale pentru Departamentul HR - actualizate 2018

7 modele de Documente pentru Departamentul HR

- actualizate conform GDPR in 2018 -
Cum le intocmiti rapid si corect?

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "7 Documente esentiale pentru Departamentul HR - actualizate 2018".
© copyright 2012 - 2018 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
7 Documente esentiale pentru Departamentul HR - actualizate 2018

7 modele de Documente pentru Departamentul HR

- actualizate conform GDPR in 2018 -
Cum le intocmiti rapid si corect?

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "7 Documente esentiale pentru Departamentul HR - actualizate 2018".

Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici