Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

Regandirea spatiului de lucru pentru generatiile noi. Ce presupune functia de Facility Management?

01 /Mai2019
Tags: facility management functiespatiu de lucrumodernizare spatiu lucru angajatigeneratia z

Pe masura ce generatiile se schimba, se schimba si prioritatile privind modul de lucru cu acestea. In forta de munca de astazi Millennials si mai ales Generatia Z sunt mult mai atenti la modul in care viata profesionala se integreaza cu cea personala.

La locul de munca aceste generatii doresc tehnologie de ultima ora, moduri de lucru flexibile si contexte de dezvoltare personala.  Aceste generatii se conecteaza, creeaza, contribuie si colaboreaza in interiorul sau exteriorul spatiului companiei.

Contrar asteptarilor de la o generatie digitala, tinerii Generatiei Z prefera experientele one-to-one. Fiind nativi digitali, supra-expunerea la tehnologie ii face sa aiba nevoie si de o pauza de la ea. Daca Millennials prefera sa lucreze mai degraba in echipa decat individual, lucru care a dus la o popularitate tot mai mare a open space-urilor, la Generatia Z situatia se schimba radical.

Iata de ce este necesar ca angajatorii sa regandeasca putin spatiul de lucru. Compartimentarea open space-ului combinata cu zone si spatii comune aduce mai multa intimitate pentru Generatia Z.

Acum stim ca functia de Facility Management (FM) conduce la integrarea proceselor din cadrul unei organizatii pentru a mentine si dezvolta serviciile care imbunatatesc eficienta activitatilor de baza ale companiei.

Managerii din Facilities Management aduc o contributie esentiala in cadrul unei organizatii, asigurandu-se ca spatiul de munca raspunde nevoilor angajatilor si contribuie la eficienta costurilor, la sustenabilitate, dar si la dezvoltarea brandului de angajator.


Importanta pentru wellbeing

Potrivit Institutului Mondial al Sanatatii (GWI) angajatorii sunt din ce in ce mai preocupati de starea de bine (wellbeing) a angajatilor. La nivel global aceasta industrie a crescut cu 6,4% in perioada 2013-2018. Conform noilor standarde si tehnologii, arhitectii proiecteaza cladiri tinand cont de pastrarea sanatatii oamenilor, iar aceasta tendinta est ecunoscuta ca "Wellness Architecture".

Este, de altfel, una dintre cele mai importante tendinte. Strategiile pentru "arhitectura wellness" pornesc de la includerea mai multor flori in birouri si ajung pana la crearea unor locuri de munca care se adapteaza cel mai bine la bioritmul oamenilor.

Accentul pe sustenabilitate

Incalzirea globala va fi una dintre principalele provocari de mediu pentru secolul urmator. Pentru a deveni mai eficiente din punct de vedere energetic si cu emisii reduse de carbon, companiile din intreaga lume vor trebui sa introduca standarde de sustenabilitate, inclusiv prin functionarea in cladiri mai eficiente din punct de vedere energetic.

In acest context domeniul de Facility Management poate astepta ca aceasta tendinta sa impacteze partea de proiectare, gestionarea si intretinere a cladirilor, precum si cea de supply chain. Designul sistemic va deveni din ce in ce mai important.


Avand in vedere limitele facilitatilor existente si bugetele limitate, exista inca o multime de administratori si proprietari de cladiri vechi care nu pot tine pasul cu evolutia tehnologiilor. Odata cu schimbarea fortei de munca, nevoia de cladiri inteligente va creste. Evolutia automatizarii si a inteligentei artificiale vor transforma competentele necesare in industria de FM, de la serviciile tehnice pana la serviciile soft.

Cladirile inteligente vor permite ca mentenanta predictiva sa fie efectuata de roboti, iar proiectare si livrarea unei experiente remarcabile la locul de munca va face diferenta. In acest peisaj complex partea de Facility Management va genera din ce in ce mai multa plus-valoare pentru toate tipurile de organizatii.


Sursa: Valoria

 

 

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Votati articolul "Regandirea spatiului de lucru pentru generatiile noi. Ce presupune functia de Facility Management?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 3 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -".
© copyright 2012 - 2024 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -".