Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

5 dintre cele mai mari provocari ale departamentului de resurse umane astazi

08 /Feb2018
5 dintre cele mai mari provocari ale departamentului de resurse umane astazi
Tags: resurse umanedepartament resurse umanepensionare anicipata

Departamentele de resurse umane au trecut printr-o reala metamorfoza in ultima decada si sunt acum responsabile de mult mai mult decat recrutarea personalului sau problemele interne ale unei companii. In firmele mici, adeseori acest departament este format dintr-o singura persoana, care trebuie sa jongleze cu numeroase responsabilitati.

Insa indiferent de marimea companiei, orice departament de resurse umane trebuie sa faca fata unor provocari si sa treaca peste obstacole. Iata care sunt cele mai frecvente dintre acestea:

 

Inlocuirea angajatilor care ies la pensie

 

Pe masura ce angajatii ies la pensie, acestia trebuie inlocuiti cu persoane care au suficienta experienta incat sa faca fata tuturor indatoririlor pe care le aveau cei de dinaintea lor. Pe de alta parte, cazurile de pensionare anticipata s-au inmultit in ultimii ani, iar o companie trebuie sa fie pregatita pentru a gestiona o astfel de situatie. Primul pas pe care il face un departament de resurse umane este sa verifice daca angajatul indeplineste toate conditiile de pensionare anticipata, care pot fi verificate in articol, apoi intocmeste actele necesare si se ocupa de eliberarea documentelor pentru angajat.

 

Retentia angajatilor pe termen lung

 

Migrarea angajatilor buni spre companii concurente s-a accentuat in ultimii ani. Exista un cumul de factori care ii determina pe angajati sa se orienteze spre un alt loc de munca: atmosfera de la job, salariul oferit, pachetul de beneficii, relatia cu superiorii si colegii, notorietatea companiei etc. Daca unii dintre acesti factori sunt independenti de activitatea departamentului de resurse umane, exista un lucru pe care oamenii de HR il pot imbunatati. Atmosfera de la locul de munca si relatiile intercolegiale pot fi transformate astfel incat fiecare angajat sa se simta relaxat si productiv la serviciu. Acest lucru poate fi obtinut prin introducerea unor masuri care sa promoveze activitatile de grup in afara programului, prin incurajarea socializarii si a discutiilor constructive in companie, dar si prin medierea sau aplanarea unor conflicte.

 

Adaptarea la tehnologiile inovatoare

 

Tehnologia de astazi ofera numeroase posibilitati de simplificare a muncii pentru angajatii de la Resurse Umane. Iar o companie care se poate adapta la schimbarile tehnologice si poate inova se va mentine intotdeauna la cel mai inalt nivel pe piata, indiferent de domeniul in care activeaza. De exemplu, acum exista numeroase programe care permit inventarierea zilelor de concediu, programe de calcul salarial sau aplicatii care permit testarea cunostintelor candidatilor la un post, programe pentru construirea unei ierarhii eficiente in cadrul firmei sau programe de gestiune a intregului personal.

 

Intelegerea importantei beneficiilor salariale

 

Cum aminteam mai devreme, un factor important pentru retentia angajatilor este reprezentat de pachetul de beneficii pe care il ofera o companie. Cele mai frecvente beneficii oferite angajatilor includ asigurarile medicale la clinici private, abonamentele la sali de fitness, acordarea bonurilor de masa si a tichetelor de vacanta, discounturi sau gratuitate pentru mesele de la birou, precum si programe de wellness, ateliere gratuite, traininguri sau activitati de team building.

 

Este de datoria departamentului de Resurse Umane sa identifice combinatia de beneficii cel mai avantajoasa atat pentru companie, din punct de vedere financiar, cat si pentru angajati, astfel incat acestia sa fie multumiti de locul in care lucreaza.

 

Organizarea trainingurilor si a programelor de adaptare pentru noii angajati

 

Investitiile in trainingul angajatilor noi si in dezvoltarea cunostintelor si aptitudinilor celor vechi este un pas extrem de important in orice companie care vrea sa aiba o echipa productiva si loiala. Unele firme au probleme insa cand vine vorba de bugetarea unor astfel de activitati. Cu toate acestea, exista si programe online de training, mai ieftine, iar principalul avantaj al acestora este ca nu vor intrerupe ritmul de lucru al niciunui angajat, pentru ca acesta va putea sa le acceseze oricand are timp.

 

De asemenea, integrarea noilor angajati ar trebui sa fie si ea pe lista prioritatilor pentru oamenii de HR. Un angajat care se integreaza rapid in echipa cu care lucreaza va performa mai bine si mai repede si, in plus, va simti ca prezenta lui in companie conteaza cu adevarat.

 

Un departament de Resurse Umane care va reusi sa faca fata cu brio acestor provocari si sa transforme obstacolele in oportunitati de dezvoltare a companiei va fi mereu unul performant. Chiar daca aceste lucruri nu sunt usor de pus in practica, este important sa existe initiativa si dorinta de a fi la curent cu trendurile in acest domeniu, astfel incat companiile sa aduca un plus important pentru angajati, cat si pentru propriul succes.

 

Sursa foto: Shutterstock/Copyright: ImageFlow

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Votati articolul "5 dintre cele mai mari provocari ale departamentului de resurse umane astazi":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -".
© copyright 2012 - 2024 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -".