Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

Jumatate dintre companii nu ofera o experienta placuta de lucru angajatilor. Ce schimbari pozitive se pot face

31 /Ian2020
Tags: cultura organizationalaangajare 2020experienta de lucrumanagement 2020

Raportul pentru tendintele in recrutare la nivel global pentru anul 2020 arata ca 94% dintre profesionistii in recrutarea de candidati de top cred ca experienta de lucru a salariatilor va deveni un aspect foarte important in ce priveste viitorul recrutarii si al domeniului HR.

Conform aceluiasi studiu, publicat de LinkedIn, 77% dintre acestia mentioneaza ca se concentreaza pe o experienta de lucru pozitiva din ce in ce mai mult pentru a creste retentia pe termen lung. 

Doar 52% dintre profesionistii amintiti mai sus considera ca firmele angajatoare ofera o experienta de lucru pozitiva. 68% dintre respondenti considera ca experienta de lucru s-a imbunatatit in ultimii 5 ani. 

Aceasta categorie este esentiala pentru a pastra in companie profesionisti de top sau angajati valorosi. Nu este necesara restructurarea intregii firme sau schimbarea culturii organizationale. E nevoie, in schimb, de unele modificari concise care vizeaza aspecte distincte ale experientei la locul de munca impreuna cu toti factorii pe care ii include automat. 

Astfel, iata unele dintre aceste aspecte, amintite in analiza citata anterior:

- beneficii extrasalariale - aici includem inclusiv decontarea transportului sau abonamente reduse pentru acces la sistemul de sanatate. Companiile ar trebui sa ofere beneficii valoroase care sa ii faca pe angajati sa simta ca au parte de ajutoare reale in aceasta privinta. Doar 48% dintre companii indeplinesc acest capitol la un nivel satisfacator. 

- procesele administrative inseamna facilitarea accesului la unele servicii interne, inclusiv crearea unei cereri de concediu sau obtinerea unei adeverinte in timp util. Daca timpul de lucru si procedurile in sine sunt greoaie, acestea influenteaza negativ felul in care angajatul va percepe intreaga companie si lipsa beneficiilor concrete. 

- management eficient si deschis - acest aspect conteaza foarte mult in ce priveste felul in care un angajat considera nu doar ca ii este apreciata munca, dar si in ce priveste masura in care acesta isi poate desfasura munca din fisa postului. Mai mult, nenumarate demisii au la baza lipsa unui manager profesionist, eficace sau obiectiv. 

- instrumente de lucru moderne - angajatii trebuie sa beneficieze de acele procese de lucru, tehnologii sau instrumente de lucru moderne care sa ii ajute sa isi efectueze munca in mod eficient si la nivelul dorit, astfel incat rezultatele muncii lor sa nu aiba de suferit din cauza unor astfel de minusuri. 

- oportunitati de dezvoltare profesionala - in aceasta categorie intra posibilitati si oferte de dezvoltare profesionala continua astfel incat angajatii sa isi poata dezvolta abilitatile de lucru si sa ofere companiei experientele acumulate. 

Nu in ultimul rand, ar trebui sa fie respectat echilibrul dintre viata personala si cea profesionala, alaturi de crearea unei culturi organizationale care sa inspire si sa motiveze in egala masura. Simtiti ca faceti parte dintr-o astfel de companie? Daca nu, ce aspecte credeti ca ati putea influenta pozitiv in anul 2020 in interiorul companiei pentru care lucrati?

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Votati articolul "Jumatate dintre companii nu ofera o experienta placuta de lucru angajatilor. Ce schimbari pozitive se pot face":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -".
© copyright 2012 - 2024 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -".