Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

Sfaturi pentru manageri: Cum sa lucrati eficient de acasa si sa gestionati cu succes echipele

31 /Mar2020
Tags: motivarea angajatilormanagementul de crizamunca de acasa

Mentalitatea managerilor cand vine vorba de comunicare in situatii de criza si gestionarea echipelor in contexte mai dificile trebuie sa dea dovada de deschidere la nou, necunoscut, surprinzator.

Iar aceasta schimbare trebuie sa aiba loc ACUM. Ne confruntam, iata, cel putin in Romania, cu jumatate de milion de oameni trimisi in somaj tehnic si cu peste 110.000 de oameni care au fost concediati ca urmare a epidemiei de coronavirus. Cu siguranta, ambele numere se vor mari si in perioada urmatoare. 

Cum ar arata un management eficient, mai ales in ce priveste comunicarea si motivarea angajatilor in aceasta perioada?

Am fost pusi brusc in fata unei situatii pe care cei mai multi angajati nu au mai intalnit-o pana acum: munca de acasa. Si nu doar pentru o zi-doua, ci, cel putin in acest moment, pentru o perioada nedeterminata. Iar pentru ca avem doar estimari si pentru ca ne ghidam inclusive dupa zvonuri (perioada de izolare va tine o luna, doua sau se va prelungi pana in toamna), ne este cu atat mai greu sa ne concentram strict pe task-urile de munca. 

A pastra, in aceste saptamani, un echilibru intre munca si viata personala sau de familie un echilibru este o misiune care merita, la final, o medalie. Iar primii care trebuie sa dea dovada de intelegere si, mai ales, sa comunice acest lucru angajatilor sunt managerii. 

Munca de acasa va insemna pentru unii ca trebuie sa aiba grija de copii, de persoane in varsta, de persoane care au nevoie de ajutor si ingrijire aparte. Vorbim de situatii in care bonele nu mai sunt o optiune, asistentii medicali sunt in prima linie, personalul specializat isi protejeaza propria sanatate. E o situatie extrema in care managerii trebuie sa dea dovada de intelegere, compasiune si, mai ales, empatie. 

Asadar, nu puneti mai multa presiune decat exista deja. Munca de acasa va fi mai dificila, se va derula in conditii nu la fel de optime precum cele de la birou, dar rezultatele nu vor fi obligatoriu mai slabe. Angajatii trebuie sa se simta in continuare motivate, sa stie ce le rezerva viitorul (daca vor mai avea sau nu un loc de munca peste o luna de zile) pentru a continua sa lucreze cu siguranta zilei de maine si cu un obiectiv la linia orizontului. 



Tot ceea ce face un manager in aceasta perioada, de la comunicare si sesiuni de training, de la videoconferinte si conversatii unu la unu cu angajatii sai reprezinta o pregatire temeinica pentru viitor, o consolidare sistematica a unor principii de lucru care vor da roade si in perioada de dupa criza actuala.


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Votati articolul "Sfaturi pentru manageri: Cum sa lucrati eficient de acasa si sa gestionati cu succes echipele":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -".
© copyright 2012 - 2024 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -".