Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

RECRUTAREA SI SELECTIA PERSONALULUI

13 /Oct2016
RECRUTAREA SI SELECTIA PERSONALULUI
Tags: selectie personalrecrutarepractici de recrutareangajatiangajare

Raspundeti intrebarilor de mai jos pentru a putea caracteriza corect practicile actuale de recrutare a personalului din organizatia dvs.

1.Ce fel de persoane angajati?
Exista o tendinta a managerilor de a angaja doar acele persoane care nu pun in pericol autoritatea si influenta conducerii. Astfel sunt preferati angajatii care pot fi condusi (manevrati) usor. Cu alte cuvinte, un manager de nota 10 va angaja personal de nota 9, iar unul de 8 va angaja doar pe cei de cel mult 7. Daca veti continua sa selectati angajati „mai mici“ ca dvs., veti sfarsi prin a avea o firma de „pitici“. In schimb, daca

angajati persoane mai bune chiar decat dvs., veti reusi sa aveti o firma de „uriasi“.
2. V-ati imaginat portretul ideal al unui angajat al organizatiei dvs.?
Inainte de a porni la formarea personalului firmei este nevoie sa formulati cateva standarde care sa de fi neasca o cultura organizationala specifica. Existenta a cesteia ofera cateva caracteristici distincte unei firme: cat de mult se lucreaza, care este atmosfera de lucru, ca re sunt normele de comportament, cum se desfasoara relatiile de munca etc. Toate acestea permit schi ta rea in linii mari a portretului unui angajat al organizatiei. Fie care can didat va fi evaluat in functie de compatibilitatea cu aceste cerinte si valori ale firmei.
3. Ati descoperit care sunt secretele organizatiilor concurente in domeniul recrutarii personalului?
4. Ati avut situatii in care angajati de-ai dvs. au migrat spre firme concurente?
Incercati sa aflati ce intreprind alte organizatii pentru a atrage candidatii.
5. S-au auzit voci care sa afirme ca procedura de selectie in organizatia dvs. este greoaie?
Revedeti procedura de selectie; stabiliti etapele si obiectivele ei precise.
6. Sunteti consecvent in respectarea procedurilor de selectie?
Rezistati tentatiei de a renunta la reguli precise in ocuparea unui post vacant?
7. V-ati confruntat cu acuze privind lipsa de transparenta si obiectivitate a selectiei de personal?
Nu uitati ca astfel de zvonuri pot indeparta candidatii performanti.
8. Cat de mult va costa angajarea unei persoane?
Este util sa intocmiti un asemenea calcul (pentru tipuri de posturi din organizatie), incluzand toate cheltuielile necesare aducerii in firma a unui angajat care co respunde cerintelor unui post. Analizati diferite variante de recrutare si costurile aferente fiecareia. Inainte de orice selectie de personal, stabiliti un buget precis si
respectati-l.
9. Revedeti de fiecare data procesul de selectie desfasurat si extrageti concluzii utile pentru urmatoarea actiune de acest tip?
10. Realizati periodic o descriere a posturilor (inclusiv a celor vacante)?
Descrierea posturilor va ofera informatii decisive legate de acel post si serveste ca punct de plecare si reper al selectiei (vezi capitolul A 33 „Analiza postului“).
11. Cat de multe persoane sunt implicate in procesul de recrutare si selectie de personal?
In recrutarea si selectia personalului se pot implica departamentul de resurse umane, departamentul in care urmeaza sa se faca angajarea, managerul firmei, precum si alte compartimente. Stabiliti echipa care va opera procedura de selectie in functie de marimea firmei dvs. si de importanta postului pentru care se face
recrutarea.
Membrii acestei echipe trebuie sa cunoasca modalitatile de sustinere a unui interviu, sa poata „citi“ un CV si sa aiba abilitatea de a negocia conditiile angajarii.
12. Ati analizat sursele de recrutare de care dispuneti? Investigati care dintre ele se dovedeste a  fi mai „prolifica“ in a va oferi angajati de nadejde. Concentrati-va asupra acestora, prin mesajul transmis in anuntul de recrutare.
13. Cat de bine va „vindeti“ posturile? Stiti sa scoateti in evidenta avantajele pe care le ofera posturile firmei (conditii de munca, statut, salarii)?
Daca ofertele dvs. sunt respinse deseori, mai „lucrati“ la impresia pe care o creati candidatilor, precum si la imaginea pe care o are firma in exterior.
14. Ati ratat angajarea unor persoane deosebite?
Este util sa va ghidati dupa principiul „oricand este nevoie de un angajat deosebit in plus“ si sa nu refuzati un candidat de exceptie doar pentru ca, momentan, nu sunt posturi disponibile.


"Consilier Managementul RESURSELOR UMANE" este ghidul practic care va arata cum sa procedati corect si eficient in toate activitatile pe care le aveti de indeplinit: intocmirea fiselor de post, motivarea angajatilor, redactarea Regulamentului intern, salarizare, recrutare si selectie si evaluarea performantelor.

 Click AICI pentru detalii! 
Autor:

Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Votati articolul "RECRUTAREA SI SELECTIA PERSONALULUI":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -".
© copyright 2012 - 2024 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -".