Bazele de date pe care le ofera People Analytics inseamna, din start, informatii privind performantele angajatilor si nenumarate alte date care ajuta firmele sa ia decizii mai bune in gestionarea angajatilor de la recrutare pana la obtinerea unor rezultate mai bune.
Unele dintre beneficiile principale ale folosirii de date analitice constau intr-o recrutare mai eficienta, in selectarea candidatilor mai potriviti pentru postul respectiv, acumularea de experienta pentru a lua decizii din ce in ce mai bune pe viitor.
Intr-un raport publicat de LinkedIn privind optiunile pentru managementul talentelor, Sylvia Lai, COO al departamentului de Resurse Umane in cadrul DBS Bank, a explicat importanta Human Capital Analytics in ziua de azi. A amintit despre cultura schimbarii si importanta crearii unui mindset care sa fie deschis in fata oportunitatilor digitale.
Un exemplu de cum poate ajuta People Analytics este acesta: rezultatele au indicat ca, pentru ca departamentul de vanzari sa functioneze mai bine, e nevoie sa fie stabilite target-uri de vanzari mai rezonabile. Asta ii motiveaza pe angajati sa obtina rezultate mai bune. Noii angajati care aveau de indeplinit anumite obiective de vanzari aveau, de asemenea, nevoie sa li se stabileasca obiective potrivite.
Manual de prim ajutor si interventie in situatii de urgenta
Ghidul angajatului Codul muncii in interesul tau
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari
In plus, spune Sylvia Lai, in ce priveste productivitatea, o combinatie intre tiparele statistice si observatiile calitative a fost folosita pentru a afla mai multe despre performantele inalte si ce ii diferentiaza pe cei cu rezultate foarte bune de restul colegilor. In urma rezultatelor oferite de aplicatie, a fost creat un profil al celui care performeaza la nivel inalt, fapt care ii ajuta pe recrutori sa ia decizii mai bune in privinta candidatilor ideali.
Nu ne mai putem baza doar pe instinct atunci cand incercam sa luam astfel de hotarari importante pentru firma, insa schimbarea acestei mentalitati are nevoie de timp. In general insa, a remarcat Sylvia Lai, atunci cand managerii departamentelor de resurse umane inteleg cat de utile sunt aceste instrumente de lucru, incep sa le foloseasca imediat si sunt bucurosi sa invete. “Cand oamenii vad un impact pozitiv, managementul schimbarii devine un stil de viata”, a concluzionat ea.