Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

Telemunca. Cum se va stabili durata timpului de lucru la sediul angajatorului?

23 /Sep2021
Telemunca. Cum se va stabili durata timpului de lucru la sediul angajatorului?
Tags: telemunca program de lucrutelemunca 2021regim telemuncalegea nr. 81/2018

In ceea ce priveste telemunca, va reamintim ca Legea nr. 81/2018 reglementeaza aceasta activitate, asa ca zilele in care salariatul va lucra in acest regim vor fi mentionate in contractul individual de munca (CIM).

Daca salariatul opteaza pentru telemunca la domiciliu lui, intrebarea ar fi cate zile pe saptamana lucreaza acasa in regim de telemunca si cate zile la sediul firmei intr-o saptamana?


Conform art. 5 alin. (2) din Legea nr. 81/2018, in cazul activitatii de telemunca, contractul individual de munca contine, in afara elementelor prevazute la art. 17 alin. (3) din Legea nr. 53/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, urmatoarele:

a) precizarea expresa ca salariatul lucreaza in regim de telemunca;
b) perioada si/sau zilele in care telesalariatul isi desfasoara activitatea la un loc de munca organizat de angajator;
d) programul in cadrul caruia angajatorul este in drept sa verifice activitatea telesalariatului si modalitatea concreta de realizare a controlului;
e) modalitatea de evidentiere a orelor de munca prestate de telesalariat;


f) responsabilitatile partilor convenite in functie de locul/locurile desfasurarii activitatii de telemunca, inclusiv responsabilitatile din domeniul securitatii si sanatatii in munca in conformitate cu prevederile art. 7 si 8;
g) obligatia angajatorului de a asigura transportul la si de la locul desfasurarii activitatii de telemunca al materialelor pe care telesalariatul le utilizeaza in activitatea sa, dupa caz;
h) obligatia angajatorului de a informa telesalariatul cu privire la dispozitiile din reglementarile legale, din contractul colectiv de munca aplicabil si/sau regulamentul intern, in materia protectiei datelor cu caracter personal, precum si obligatia telesalariatului de a respecta aceste prevederi;
i) masurile pe care le ia angajatorul pentru ca telesalariatul sa nu fie izolat de restul angajatilor si care asigura acestuia posibilitatea de a se intalni cu colegii in mod regulat;
j) conditiile in care angajatorul suporta cheltuielile aferente activitatii in regim de telemunca (art. 5 alin. (1) din Legea nr. 81/2018).


IMPORTANT!

Din cele mentionate mai sus rezulta ca salariatul ce presteaza activitate de telemunca lucreaza atat la sediul angajatorului, cat si in alte locuri convenite de parti.


Angajatorul impreuna cu salariatul stabilesc programul de telemunca 

Asadar, cele doua parti, angajator si salariat, stabilesc programul de telemunca tinand cont de prevederile mentionate la lit. a) – j) de mai sus, asa incat in contractul de telemunca sa se gaseasca perioada sau zilele in care telesalariatul isi desfasoara activitatea la un loc de munca organizat de angajator precum si masurile pe care le ia angajatorul pentru ca telesalariatul sa nu fie izolat de restul angajatilor si care sa asigure telesalariatului posibilitatea de a se intalni cu colegii in mod regulat.


Salariatul care lucreaza numai de la domiciliu nu lucreaza in regim de telemunca, ci in baza unui altfel de contract, reglementat diferit de Codul muncii, si anume contractul cu munca la domiciliu.

 

Ce obligatii concrete aveti ca angajator? Si care sunt sanctiunile in caz de abatere?

a) sunteti obligat sa prevedeti in mod expres in contractul individual de munca sau in actul aditional la acesta faptul ca se presteaza o activitate in regim de telemunca (amenda 10.000 de lei pentru fiecare persoana);
 
b) sunteti obligat sa aveti acordul salariatului pentru telemunca (amenda 5.000 de lei);
 
a) suneti obligat sa aveti acordul telesalariatului cu norma intreaga in cazul in care acesta presteaza ore suplimentare la solicitarea dvs. (amenda 5.000 de lei), mai multe detalii in GHIDUL Telemunca sau munca de acasa,  detalii aici >>>

 

de Ionut Petre


Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Votati articolul "Telemunca. Cum se va stabili durata timpului de lucru la sediul angajatorului?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -".
© copyright 2012 - 2024 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -

Atentie la procesul de angajare!

Evitati cele mai frecvente greseli.

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Noutati despre Regulamentul Intern si CCM in 2024 - Legislatie si studii de caz -".