Atunci cand permiti unui angajator nesatisfacator sa isi continue activitatea, nu va fi afectata doar eficienta departamentului, ci si credibilitatea ta ca lider. Un angajat-problema comite greseli, dezechilibreaza activitatea de zi cu zi si afecteaza, in cele din urma, relatia cu clientii.
Daca urmatoarele actiuni se repeta constant, este cazul sa nu le mai treci cu vederea si sa le consideri semne care indica necesitatea concedierii:
1. Are o atitudine nepasatoare
Orice persoana care manifesta interes scazut pentru propria activitate profesionala devine o problema. Fie ca isi cauta un alt loc de munca, fie ca nu are capacitatea de a-si indeplini sarcinile cu responsabilitate, un astfel de angajat nu mai contribuie la productivitatea firmei.
2. Nu face nimic pentru a imbunatati situatia
Primul pas este sa incerci sa-i oferi recomandari pentru imbunatatirea performantei. Daca nici asa situatia nu se schimba, orice alta masura va fi inutila. Nu exista solutii pentru un angajat care nu vrea sa fie mai bun.
3. Asteapta o promovare care nu e disponibila
Exista situatii in care un angajat simte ca ajuns la o noua etapa in cariera sa dar, din motive obiective sau subiective, promovarea nu reprezinta o optiune pentru tine. Mentinerea sa pe un post care nu il mai satisface va cauza probleme si, mai devreme sau mai tarziu, plecarea. Daca promovarea este exclusa, respecta-i dreptul de a cunoaste acest lucru.
4. Nu respecta regulamentul intern
Anumiti angajati incalca in mod constant regulile de conduita stabilite la locul de munca. Atunci cand avertismentele si sanctiunile nu mai dau rezultatele, este un semn ca aveti de-a face cu un angajat-problema.
5. Primiti plangeri din partea colaboratorilor sau a clientilor in legatura cu un angajat
Daca un salariat are un impact negativ asupra echipei, asupra colaboratorilor sau a clientilor, nu poate fi performant in mod real. Orice plangere privind reputatia unui angajat trebuie privita cu seriozitate.
6. Pune mereu sub semnul intrebarii deciziile de management
Diferenta intre feedback si critica neproductiva este esentiala. Un angajat vesnic nemultumit de deciziile luate la nivel inalt, sau care ii indeamna si pe ceilalti colegi sa critice hotararile managerului - nu corespunde unei viziuni de succes privind activitatea profesionala.