Instrumente de lucru nr. 1 pentru specialistii de HR

Modificare CIM in urma concursului de ocupare a unui post vacant. Cum se procedeaza?

28 /Ian2020
Tags: modificare cimcodul munciiconcurs angajareinstitutie publicacontractul colectiv

O institutie publica face angajarile prin concurs. In cazul in care in urma concursului de ocupare a unui post vacant a promovat un angajat al institutiei, cum i se modifica incadrarea in cadrul contractului de munca si in statul de functii?

Conform Art. 41. [modificarea contractului de munca]


(1) Contractul individual de munca poate fi modificat numai prin acordul partilor.
(2) Cu titlu de exceptie, modificarea unilaterala a contractului individual de munca este posibila numai in cazurile si in conditiile prevazute de prezentul cod.
(3) Modificarea contractului individual de munca se refera la oricare dintre urmatoarele elemente:
a) durata contractului;
b) locul muncii;
c) felul muncii;

d) conditiile de munca;
e) salariul;
f) timpul de munca si timpul de odihna.

Modificarea se poate face prin act aditional de modificare a contractului sau trebuie incheiat contractul de munca pe care il detine si intocmit un nou contract cu noua functie, locul muncii si salariul?


Raspunsul specialistului:

Ca urmare a admiterii concursului, salariatului i se modifica contractul de munca.

Conform alin. (5) al art. 17 din Codul muncii prevede ca orice modificare a unuia dintre elementele prevazute la alin. (3) in timpul executarii contractului individual de munca impune incheierea unui act aditional la contract, anterior producerii modificarii, cu exceptia situatiilor in care o asemenea modificare este prevazuta in mod expres de lege sau in contractul colectiv de munca aplicabil.

Ori modificarea nu este prevazuta nici de lege si nici de contractul colectiv de munca ci are loc ca urmare a admiterii pe functie in urma concursului.

Astfel, anterior modificarii unui contract individual de munca, angajatorul are obligatia de a informa salariatul cu privire la clauzele generale pe care intentioneaza sa le modifice.

Asa cum spuneam, orice modificare impune incheierea unui act aditional la contract.
Elementele esentiale ale contractului individual de munca sunt:
a) identitatea partilor;
b) locul de munca sau, in lipsa unui loc de munca fix, posibilitatea ca salariatul sa munceasca in diverse locuri;
c) sediul sau, dupa caz, domiciliul angajatorului;
d) functia/ocupatia conform specificatiei Clasificarii ocupatiilor din Romania sau altor acte normative, precum si fisa postului, cu specificarea atributiilor postului;
e) criteriile de evaluare a activitatii profesionale a salariatului aplicabile la nivelul angajatorului;
f) riscurile specifice postului;
g) data de la care contractul urmeaza sa isi produca efectele;
h) in cazul unui contract de munca pe durata determinata sau al unui contract de munca temporara, durata acestora;
i) durata concediului de odihna la care salariatul are dreptul;
j) conditiile de acordare a preavizului de catre partile contractante si durata acestuia;
k) salariul de baza, alte elemente constitutive ale veniturilor salariale, precum si periodicitatea platii salariului la care salariatul are dreptul;
l) durata normala a muncii, exprimata in ore/zi si ore/saptamana;
m) indicarea contractului colectiv de munca ce reglementeaza conditiile de munca ale salariatului;
n) durata perioadei de proba.

Rezulta, din dispozitiile legale citate, ca modificarea elementelor contractului individual de munca durata normala a muncii, exprimata in ore/zi si ore/saptamana precum si celelalte elemente reglementate la art. 17 alin. (3) din Codul muncii, poate interveni numai cu acordul salariatului.

Informarea si acordul salariatului sunt obtinute prin semnarea actului aditional de ambele parti contractante.
 

 Raspuns oferit de Patrick, Expert Legislatia muncii, pentru PortalInstitutiiPublice.ro

 

Autor:

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Modificare CIM in urma concursului de ocupare a unui post vacant. Cum se procedeaza?":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 2 voturi


Comentarii 0 comentarii
Click aici si adauga propriul comentariu



Articole similare

CONCURSUL - IN SISTEMUL BUGETAR
Mai multe articole despre concurs angajare
Evaluarea angajatilor in 2020. Exemple, solutii si cazuri practice

Cum sa evaluati angajatii in 2020?

Totul despre Evaluarea Angajatilor

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Evaluarea angajatilor in 2020. Exemple, solutii si cazuri practice".
© copyright 2012 - 2020 Resurse-Umane.ro . Toate drepturile rezervate.
Evaluarea angajatilor in 2020. Exemple, solutii si cazuri practice

Cum sa evaluati angajatii in 2020?

Totul despre Evaluarea Angajatilor

Descarcati gratuit Raportul Special

Completati adresa de email pentru a primi Raportul Gratuit "Evaluarea angajatilor in 2020. Exemple, solutii si cazuri practice".

Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici